Je krijgt hulp als het niet lukt en je krijgt veel tijd om je werk af te maken.
Maar belangrijker is eigenlijk dat er goed met je gepraat wordt. Ik voel me hier gewoon heel fijn. Het voelt heel veilig, je kunt hier zijn wie je bent, niemand oordeelt over je. Welk niveau je hebt, maakt ook niet uit. Als je iets moeilijk vindt, helpen andere kinderen je. En als je zelf ergens goed in bent, kan jij anderen helpen.
Ik ben eigenlijk dit jaar begonnen op een andere school, maar al na een paar weken merkte ik dat er veel geoordeeld werd. Daar had ik erg last van. Toen heb ik de overstap gemaakt naar 10-14. De sfeer is hier heel anders, doordat iedereen zichzelf mag zijn. Iedereen kan ook goed met elkaar overweg.
Met Margreet, omdat ik heel graag Engels docent wil worden. Het lijkt me wel bijzonder om te zien hoe zij dat doet. Stel dat zij een woord niet weet in het Engels, gebruikt ze dan ook google translate?
Om Brits Engels te leren, echt met zo’n accent. Ik wil me ook graag meer verdiepen in geschiedenis.
Verder ben ik best perfectionistisch en soms moet ik leren dat wat los te laten.
10-14 geeft me meer tijd om na te denken en uit te vogelen wat ik wil. Want ik heb nu heel veel plannen en ideeën. Ik wil iets met dieren doen, of een café beginnen, docent lijkt me ook leuk, of op een andere manier mensen helpen.
Op 10-14 zitten veel verschillende kinderen. Daar leer ik ook veel van. Stel dat ik later een bedrijf wil starten, dan is het handig om te weten dat er verschillende soorten mensen zijn met allemaal andere interesses. Mijn tante heeft bijvoorbeeld een café en dat lijkt me ook leuk om later te doen. Haar terras zit altijd vol en ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor elkaar krijgt. Ik denk dat het te maken heeft met de aandacht die zij voor haar klanten heeft. Het is dus wel belangrijk om goed met mensen om te kunnen gaan. Daar helpt 10-14 mij zeker bij.